Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

En français, puis en anglais: (In French, then in English:)

Ce matin, ma mère d’accueil a dit que je mange comme un oiseau.  Je suis partie pour l’école et ai passé une gallérie où j’avais vu des sculptures hier pendant marchant chez moi.  Je suis arrivée à l’école juste avant du début des cours.  La lecture était au sujet de la perspective et si la photographie est vraiment objective ou subjective.  Après la lecture, je suis allée au marché avec Alex, Gina, et Nia.  Il y avait beaucoup de vêtements et des chaussures, même des montres, mais nous avons trouvé la mieux partie : la nourriture fraîche.  Gina a acheté des cerises, moi un abricot.  Puis Nia et moi avons acheté des olives de la Provence et des produits avec l’ail.  Gina et Alex sont devenus consumés par des autres choses, donc Nia et moi sommes parties ensemble pour trouver les autres à l’école et aller à notre déjeuner à « Le Bar à Thym ».  J’étais heureuse qu’un ami, Johannes, était juste arrivé de Cologne en Allemande, qui est plus que dix heures par voiture, et qu’il avait trouvé le restaurant où le programme a payé pour son déjeuner.

Quand j’ai fini mon deuxième cours, Johannes et moi avons flotté entre restant chez moi avec la famille d’accueil et utilisant le Wi-Fi gratuit à l’hôtel.  Il y avait une visite guidée de la ville ancienne avec qui nous marchions l’après-midi.  J’ai traduit un peu pour l’ami allemand.  Johannes a fait des réservations à une auberge de jeunesse à cote de l’hôtel.    Nous avons mangé du Müesli avec du yaourt et sommes partis pour trouver le Pont de Lambois, le pont que Van Gogh a dessiné.  Nous sommes devenus perdus.  C’était juste avant du fin de la jour quand nous avons trouvé le pont et pris des photos.  En trouvant le pont, nous sommes été donnés un melon par des hommes arabes qui marchait dans la rue avec un boite des melons.  Finalement, nous avons trouvé la buvette irlandaise Paddy Mullins dans la ville pour avoir une fête pour l’anniversaire d’un étudiant dans le program, Chris.

J’ai eu beaucoup de Guinness et aussi nous avons bu des shooteurs qui ont simplement apparu sur la table en face de nous.  Johannes et moi avons inventé une histoire que la tradition du sud de la France quand il est l’anniversaire de quelqu’un, c’est qu’on doit donner une moitié du melon.  Donc, il a mangé le melon avec du gâteau de la glace qui était vraiment communal.  La plupart d’étudiants était à la fête et aussi les deux étudiants français qui sont des assistants au program.  C’était une journée très longue…

*****

This morning, my host mother said that I eat like a bird.  I left for school and passed a gallery where I saw sculptures yesterday while walking home.  I arrived at school just before the start of class.  The lecture was about perspective and if photographie is really objective or subjective.  After the lecture, I went to the market with Alex, Gina, et Nia.  There were lots of clothes and shoes, as well as watches; but we found the best part: the fresh food.  Gina bought some cherries, me an apricot.  Then Alex became consumed by the other things and Nia and I left together to find the others at school and to go to our lunch at “Le Bar à Thym ».  I was happy that my friend, Johannes, had just arrived from Kölen in Germany, which is more than ten hours by car, and that he found the restaurant where the program paid for his lunch.

When I finished my second class,  Johannes and I floated between staying at my house with my host family and using the free Wi-Fi at the hotel.  There was a guided tour of the ancient city with which we walked the afternoon.  I translated a little for my German friend.  Johannes made reservations at a youth hostel beside the hotel.  We ate some Muesli and yogurt and left to find the Lambois bridge that Van Gogh painted.  We became lost.  It was just before the end of the day when we found the bridge and took photos.  In finding the bridge, we were given a melon by some Arabic men who were walking in the street with a box of melons.  Finally, we found the Irish bar Paddy Mullins in the town to have a party for Chris, one of the students in the program.

I had a lot of Guinness and also we drank shooters that appeared out of nowhere on the table before us.  Johannes and I invented a history that the tradition in the south of France when it’s someone’s birthday is that one must give that person half of a melon.  Thus, he ate the melon with ice cream cake that was really just a communal cake.  The majority of students were at the party and also the two French students who are program assistants.  It was a very long day…

100_4848

Des olives de la Provence.  Olives from the Provence.

100_4846

Gina et ses cerises.  Gina and her cherries.

100_4865

The cafe where Van Gogh painted; the picture on the right shows his painting in contrast.  Of course, no one can just leave things alone.  They painted the wall yellow to make it look more like the painting.  The yellow in the painting is simply the glow of candlelight like it was in the 1800s.  I wish they’d just left it alone.

100_4890

Me and Johannes in the garden Van Gogh painted by the old hospital.  Of course, none of the trees or flowers are the same (that was over a hundred years ago), but the sizes have been kept almost identical due to new planting.

100_4901

The guys with the melons just after they gave us one on a backroad as we searched for the bridge.

100_4907

The bridge Van Gogh painted; I took a million pictures from every perspective.100_4917

Les shooteurs!  They really did come out of nowhere, but they were good!  Happy birthday, Chris. 🙂